onsdag 10 mars 2010

Håkkes!






Helgen roade jag mig hjärtligt å kungligt i Växjö. Håkkes gick av stapeln och i år spelade jag med blandlaget Gripen-Spartacus. Ett riktigt guldgäng med gott om ess å jokrar i tröjärmen.. Eller vad sägs om tre vinster på åtta matcher. ..med ett blandlag, där ingen av klubbarna deltar i seriespel. Somliga har knappt spelat match förr.. Grymt imponerande säger denna, för helgen stolta kapten!
I första matchen är vi nära att piska guldlaget Malmö, med massor av landslagsspelare.. förlust 15-17 men med gott om mersmak. Vi fortsatte rocka på plan å mot Vänersborg kom första segern. Efter en av matcherna blev jag å Alvarez intervjuade minsann, undra sa flundra var det går att hitta.. ska leta upp det. Nyfiken ju.
Nöjda, glada å välskrapade firade vi lördagen på pizzerian. Svängde inom rugbyklubben också, på väg mot sängen.. ehh liggunderlaget på squashgolvet menade jag visst.
Kuckeliku.. snart var det rugbymorgon igen. Hihi.. en rolig dag väntade. Vi åt gemensam frukost i tipshallen innan det vart dags för match. Denna dagen dubblade vi antalet vinster. Både mot Vänersborg och mot Trojan, riktigt rolig match tycker jag.. så länge länken unkar kan ni kika här.. http://bambuser.com/channel/hackescup/broadcast/608134 jag är nr 9 i orange tröja. Det är Växjös medie-gymnasie som filmar Håckes, årlig tradition. Himla roligt och det gynnar verkligen alla parter.. dem får öva å vi kan visa upp rugbyn även för dem som inte kan vara på plats. Alla matcher går att hitta på bambuser, så det är bara att leta vidare efter kompisar. Haha vad rugby är underbart kul.. å Håkkes är grymt roligt!
Tack för helgen alla glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar