torsdag 10 december 2009

Ur en spännande dag nalkas en spännande helg!


Idag har varit lite extra spännande för mig å alla Helsingborgare, vi har nämligen drabbats av en jättestor vattenläcka.. Vad det innebär och vad som hänt, det vet jag knappt. Men jag vet att man ska toksnåla. Inga diskmaskiner eller tvättmaskiner får sättas igång.. och vattenet är dessutom inte tjänligt att dricka.. Istället för att, som vanligt finnas 700 000kubik liter vatten, så var nivån nere i 700kubik liter vatten tidigt i morse och under dagen, fram tills ganska nyss har nivåerna sjunkigt.. Nu verkar det dock som om det stiger i vattentornet igen. Det håller jag tummarna för! Om vattnet sjunker igen eller är för farligt att använda är risken stor att min lekskola får stängas imorgon.. för mig, skulle det bara betyda att jag är ledig, men för alla familjer skulle det innebära kaos.. och en massa annat skulle hamna i kläm länge ut i näringslivet. Vi får helt enkelt hoppas på det bästa.

...

Och den spännande helgen som nalkas då. Jo, det är träningsläger i Norrköping med alla glada landslagstjejer. Det ska bli så roligt. Glädje, rugby å gemensamma skratt i en härlig pottpuri! Och klungor, tacklingar.. å vad jag längtar.. Och kan hända en Lucia kommer, mitt i allt.. det är ju trots allt Lucia på söndag. Vi får väl se..

...

Ha en spännande dag ni också!

2 kommentarer:

  1. Ha det så bra och påminn de andra bloggarna om att bloggen finns och att det vore toppen om det skrivs på den då och då :)

    SvaraRadera
  2. Tack Stina!
    Det ska jag.. har visserligen mailat dem om det, men jag ska påminna igen.. helt klart!
    Toppenbra att du fixat headern så det står "Rugbydamernas väg till VM i London 2010" istället för vm-kval. Great!

    SvaraRadera