söndag 27 september 2009

Det finns jobb.. och det finns jobb!

Igår var det lördag.. och jag jobbade mest hela dagen. 9.45-14.30 var jag på lekskolan. Vi hade arbetslördag och alla fröknar, barn, mammor och pappor var där för att fixa fint.. Bl.a. skulle en ny sandlåda grävas.. där hamnade jag och två-tre-fyra pappor. Mycket roligare än att slipa bänkar och skura bakom spisen.. Hamnade och hamnade, valde själv och tog på träningskläder när jag gick hemifrån, ska man jobbba kan man lika väl göra det rejält. Det blev en sandlåda på ca 3x5m.. ca70djup.. vi kom igenom både grästuvor, jord, stenig sandjord, lera/lerjord.. men det gick. Och det var kul. Dags för nästa kraftprov. Att skyffla ca 9ton sand i skottskärror och tömma i gropen. Som extra krydda saknades det luft i skottkärredäcken, vilket gjorde träningen ännu lite bättre, heehee.. Men efter tre timmars grävande så hade vi en sandlåda, minsann! Å kul hade vi... Tack för hjälpen!
Åkte hem, duschade och efter 20minuter hemma bar det av mot tåget. Åkte till Lund där jag blev upplockad av Louise som körde oss till Malmöarena. Stora röda "security-tröjor" åkte på. Vi fick en genomgång på dagens arbetsuppgifter. Jag satt på en jättebra läktarplats och vaktade så ingen tog sig bsakomscen.. det var såå många i den genomsnittliga 65åriga publiken som försökte, ehhh not.. men men, jag slapp betala 600kr som övriga publiken på 6000pers fått göra för att få se Tom Jones. Dessutom fick man lite mat och rugbyklubben tjänade ett antal tusen. Guld! Tjänar klubben pengar, kan man göra nästan vad som helst.. och detta var verkligen ett glass-jobb.. hade dock varit ännu glassigare om man gillat hans musik.. men men man kan ju inte få full pott jämt!
Såå jobb mellan 9,45-22,45 nåt sånt en lördag.. blev en lång dag och inte så mycket annat hanns med. Får fira helg idag istället!
Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar