fredag 25 september 2009

Fredagsmys!

Bilden är ett år gammal, tagen under en utbildningshelg i Stockholm, när jag varit ute & joggat

Efter härliga dagar å veckor som jag latat mig här, tydligen .. har jag haft fullt upp med att njuta av att kunna göra det jag vill! Det har varit en hel del träning, matcher och kuligheter!

Idag är det fredag, tjoohooo fredagsmys!

Dagen började 7.30 när jag låste upp lekskolan. Barnen kom och dagen rullade på. Sitter fortfarande och mys-skrattar åt de tre gullungarna jag åt lunch med! Tre små knattar på 2,5-3,5år mitt i maten börjar en sjunga.. "I like to move it.." hur sött är det inte med småbarns engelska.. Och hur gulligt är det inte när alla tre faller in i sången.. "I like to move it, move it" mellan tuggorna med med bulgurpannkaka. Helt oslagbart! Haaha.. smygfilmade dem lite med min mobilkamera, så jag kan glädjas å njuta av dem länge! Sen, efter maten somnade dem sött och vakanade lagom till mellis. Efter melliset slutade jag för dagen, åkte inom ÖoB på vägen hem idag med och handlade lite fredagsmyyys..

Somnade nån timme i soffan när jag kom hem, så skönt. Älskar små tupplurar. Vaknade och åt go middag - ungnsbakade rotfrukter, linser, majs, avocado och yoghurtsås -mumsigt. Till efterrätt - äpplen med knäcktäcke och glass, supermumsigt! Samtidigt slötittade jag lite på TV, ibland behövs det.. I köket väntade veckans disk på mig, lika bra att bli av med den så.. man kan börja på ny kula sen, hee. Nu är jag färdig med disken och ska avrunda kvällen på bästaste bästa mys vis! Okay nästan, finns inte två lag som vill spela rugby nu.. inga släktingar som vill ha mångkamp, gymmet är stängt.. men.. mina löpardojjor väntar i hallen och den friska höstluften utanför dörren. Ett av de bästa visen! Får bli en liten runda innan det är dags för sängen..! Fredagsmyyys!

Imorgon är en ny dag med nya äventyr.. hörs.

Ta hand om er å glad höst-helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar