tisdag 29 september 2009

Inspiration.. och Inspiration!

Lugi Lionesses.. låter bilden tala! Grrr

Fortsätter lite på förra inläggets tema, hehee.. I helgen när jag var på gymmet såg jag en liten kille som fångade min blick.. Jag blev både inspirerad och fascinerad över hans målmedvetenhet. Killen jag pratar om var sisidär 90cm lång, ungefär som våra två åringar på dagis! Jag kunde inte låta bli att tänka att, oj.. hur upplever han sig själv här.. jag känner ju mig liten och för kort titt som tätt. Och det trots att jag är närmre 70cm längre.. Han imponerade mig, helt klart.
När killen ställer en pall under ställningen där vi andra gör knäböj, maklyft m.m. kikade jag nyfiket.. han klev upp på pallen, fattade stången och gjorde chins.. Tror ni greppar att detta var en liiiiten kille, en kille som vet vad nytänkande, kreativitet är.. för vem sätter gränserna för avd som är möjliigt..

Ingen annan än du själv!

Nu ska jag bli lite ego.. igår på gymmet kom det fram en grabb till mig. Har sett honom där innan men aldrig pratat med honom. Han sa, tack - du var min inspiration när jag tog mig till gymmet idag! Vaa, tack..! Jo han sa att han gjorde illa axeln förra gången han gymmade och funderade på att inte träna alls nu, på grund av det.. men så hade han kommit att tänka på mig som hoppade runt med viktskivor och hantlar medans foten var i gips, och tänkt.. Kunde tjejen träna med kryckor och gips så kan jag väl träna trots lite ont i axeln!
Och det gjorde han alltså nu och det gick ju hur bra som helst.
Jag blev jätteglad, tänk att både hjälpa sig själv och inspirera andra genom att göra det man älskar.. och dessutom bli tackad! Kan det bli bättre.. hehe egotripp, men jag säger tack!
Stort Tack killar!


1 kommentar:

  1. Hej.
    Jag arbetar på Ena-Håbo Tidningen och undrar om ni vill vara med i ett samarbete hemsida/bloggar. Hittade ingen mailadress så jag kan inte ta det med er så ingående här. Hör av er om ni är intresserad!

    Hanna@enab-reklam.se

    SvaraRadera