lördag 14 november 2009

Härlig känsla!

Då var fystesten avklarade. Jag vart helt nervös idag, haha.. men nu känns det fint. Riktigt go känsla, vet inte vad jag är nöjd med för så bra resultat fick jag inte.. men ändå..
Det började lite struligt, med planer som inte gick i lås.. å när mamma skulle köra mig från sista etappen-julmarknad till Helsingborg C så hostade bilen till och stod still.. idoga försök hjälpte inte.. jag försökte putta igång den på smågatorna, men nix.. den ville visst vila. Lite minikris.. Tåget skulle jag inte hinna med. Men det löste sig ändå, med kompisar som ställde upp superfint! Kom till platsen exakt på minuten i tid.. phuu.
Alla 10tjejer och Pooh var iklädda blågula landslagskläder när vi intog Friskis & Svettis.
Jag värmde upp på löpband å roddmaskinen. Första testet var Styrkefrivändningar! Dem börjar kännas rättså bra nu så jag (liksom Hedlund) sparade oss till 50kg. Det gick bra 1x3 gick lätt. Höjde till 55kg - nix första gick men sen fagade jag ur... Sänkte igen till 52,5kg å klarade 1x3! Tangerat PB sen strax innan EM i fjol.. (en bruten finger å fotled sen..). Kan ju tillägga att många andra var grymma å att Hedlund var helt supergrym, missade inte alls å tog ändå mest.. ska man (som förstaledare) vara slagen av en vinge ska det vara dig, Karin!
Andra testet Pushpress. Gick in på 40kg (är det mesta jag klarat på mitt gym) Tog lätt 1x3! Höjde till 45kg.. det strulade sig lite å jag fick snett grepp, korrigerade men höll i start position liite länge.. dock gick det ändå,1x3. Pga svårigheterna fick jag rådet att stanna.. tänkte väl göra det, nej.. föresten, spara ett försök är inte min grej. Höjde till 47,5kg å tog inte lätt, men mycket lättare 1x3 reps där med! Kul! Å så är jag imponerad över Amanda som varit skadad med brutet nyckelben till alldeles nyligen å ändå köttar riktigt tungt i alla övningarna.. förstår inte att det är möjligt, men vi pratar ju om en kämpe utan like, hejja dig!
Tredje övningen: Knäböj.. här hjälpte jag bara till, pga foten har jag fått rådet att stå över eller köra i Smith tills det är bättre. Men jag måste ge en applåd till två tjejer.. Lugis Louise och Hedlund som båda tar 3x90kg! Sjukt bra gjort, mina vänner.. Å till er som inte vet, så är det vråldjupa knäböj som gäller.. så djupa att flera andra gick in på 40kg.
Grymt bra alla skåningar å alla andra!
Dags att byta skor å springa beeptest.. inomhus, suckar jag lite. Å vad jag älskar utomhus luft. I början gick det väl helt ok.. men det märks snart att luften står still och att jag snörat fotledsskyddet så hårt att fötterna somnar.. får nöja mig med 8.9.. än är det är långt till VM och som Harry så snällt skrev, så är det inte så länge sen jag hoppade på kryckor. Här hade vi dock andra stjärnor Erica å så Becky, som sprang hur länge som helst. Imponerande!
Japp, nu är jag hemma å har pratat av mig över funbeat med de andra "funbeat-fantasterna".. och inser att jag är hemma och att det är mycket kväll kvar, så himla lyxigt det känns.. hemma innan 24.00 liksom, det ska jag njuta av nu.. soffmys, matlagning kanske.. å kanske Tv, till å med.. haha har ni hört!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar