lördag 18 juli 2009

Heldag på Bakken!


Gårdagen alltså.. hoppade runt på Danmarks nöjesfält Bakken i en 10timmar. Var i väg i 13h men minus båt och tåg och lunchen då vi satt ner så.. hoppade jag mest runt från attraktion till attraktion. De som kollade biljetterna log mer å mer var gång man hoppade förbi på kryckor.. tillslut utbrast en "..du ver meg en energirik en!" (hur det stavas vet jag inte, men så lät det.) Hihi.. ja jo, tyckte hon visst.. men jag åkte ju inte mer än de andra ungarna jag "sprang" runt med.. men det är kanke ovanligt att nån med kryckor å gips hoppar i alla deras trappor som de har i sina kösystem.. Jag hade en riktigt superkulig dag i solen på Bakken med familjen Stenström (och deras kompisar och kompisars kompisar). En rugbyfamilj som lät mig hänga på. Stort Tack!
Till min stora glädje åktes flumeriden (eller Vandrutchebanen som den hette här)mååånga gånger. Vi fyllde stockarna till brädden, sköng rugbysånger i backarna å blev helt plaskblöta (förutom gipset som klarade sig bra, inlindat i en regnjacka höll det sig torrt).. många gånger om.
Härligt i solen! En himla rolig dag faktiskt.

Det var gårdagen!

Idag vilar jag mig.. eller framförallt handlederna.. de gillar Inte kryckorna längre. Har suttit här i soffan och läst tidningen.. ätit lunch vid datorn och kollat rugby-klipp.. bara degat å såsat och vilat och läängtat efter rugby!

Imorgon väntar gym i Lund med delar av laget, ska bli mysigt. Plus lite möte inför hösten, tror jag.. På måndag ska jag på återbesök til sjukhuset för omgipsning å återröntgen och sånt. Ska bli skönt att byta gips å slippa sanden i ett par dagar.. lite kliigt är det allt. Innan nästa gips "utsätts" för strand, sandbrottning å beachrugby.. och sådana galet kuliga tossigheter.
Dessutom kommer SysterSol hem från bröloppsresa, äntligen.

Aja.. snart har väl denna degiga dag gått..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar