torsdag 23 juli 2009

Välkommen hem familjen!


I måndags kom syster Sol hem från sin bröllopsresa i Spanien och idag kommer äntligen mamma och pappa hem från en nästan tre veckors tur till Kuba.. har saknat er allihop!
Ska bli så kuligt att vara tillsammans och åka lite till sommarstället, till nästkusiner och släktingar.. det är sommar! Det blir inget spring i kohagen, bad i skälderviken eller brännboll för mig i år.. men det kan ju bli annat trevligt. Otymliga spelen har vi ibland.. kan funka för enbenta.. och pannkaksviftning med.. hihi.. jag gillar hela min tokiga famillj och släkt - så galet härligt det ska bli att vara tillsammans efter några ensamma veckor! Så himla mycket kul och galentossigt vi ska hinna med..
Och som bonus så lär allt bli lite enklare när man slipper klara allt själv.. det är så öhrmm fiffigt här, tvättmaskin i pannrummet i källaren, dusch längst in i källaren, toalett på andra våningen, minst tre meter mellan spisen och vasken i köket.. hur bra som helst allt som oftast, men när man hoppar med kryckor är det inte lika lätt att få med sig en tvättkorg längs en vriden trappa eller hälla av den nykokta pastan.. mycket hoppetihopp har det blivit. Mer kommer det att bli men kanske inte lika riskabelt ibland.
Nu ska jag se om jag kan plocka några blommor och ställa på bordet. Se så allt är fint här.. sen ska jag vänta på att mamma och pappa ska komma med tåget.
Ha så fint alla och njut av sommarlov och kuligheter!

2 kommentarer:

  1. Ja den tradionella pannkaksviftningen hann vi ju med i alla fall! Tack för ett gulligt inlägg!

    SvaraRadera
  2. Typsikt att bryta benet när man är ledig hela sommaren!
    Fast å andra sidan har det ju varit rätt så mycket "innesittar-väder" ändå.

    Kul namn på bloggen förresten :) Borde nästan knycka det av dig! Är själv konstant gul och blå, får nog blåmärken alldeles för lätt. Just nu har jag ett stort, grönlila ett på armen efter en liten boxningsmatch med lillebror (jag vann!).

    Häls. F

    SvaraRadera