torsdag 29 oktober 2009

King of kings!


Och ja, självklart gäller det grabben.. som hela världen älskar: Henke Larsson! Jag förstår knappt hur det är möjligt att bli så stor, så älskad av alla.. När det gäller Henke, så bara är det så. Det är liksom lag för världsmedborgare, en natur lag för svenskar.. för å inte tala om skåningar.. alla älskar honom och för oss Helsingborgare så är det en stolhet utan like att få vara född i samma stad som the King of kings bott i! Själv är man ju nära att ta till lipen när man läser löpsedlarna idag, ser bilderna.. men även om sagan tog slut igår.. (okay, jag var inte där.. ville egentligen man ville inte heller missa min träning, behöver rugbyn nu..) på Olympia så lever Henke vidrare, på alla sätt å vis.. allt det han gett idrottsSverige är som frön å blommorna lär blomma länge.. Jag hoppas han lever vidare genom mig, som så att jag gärna minns hela storhetstiden, styrkan, spelförståelsen, lugnet och glädjen.. det är kvaliteter.. jag hoppas bidra med nån gång..iaf lite på något plan. Om jag bara kan vara så betydelse full, som Henke varit för så otroligt många, till en endaste.. då skulle jag vara stolt!
Jag är ingen fotbollsfantast, men visst har jag sett nån match med HIF, när Henke kom hem igen!.. jag är inget fan av innebandy, men visst satt jag ett par kvällar på IH å insöp Henke atmosfären under hans gästspel i FCH. Grabben; Henke Larsson.. Du bara är bäst forever and ever! Och alla som kommit i närheten av dig är stolta lika länge..
Jag minns en lärare på min grundskola. Jag hade inte henne själv, men man ser ju ändå alla lärare lite då å då när det är en halv liten skola.. iaf, denna kvinna gick dag efter dag, år efter år och sa glatt, var gång man mötte henne -"Hej, jag har haft Henke Lasson!".. Så stolt! Jag tyckte mest det var lite lustigt att hon sa så, men å andra sidan blev ju alla glada å fick väl vetskap om i vems fotspår man vandrade..
Så Henke, nu håller jag tummarna för att din skola å din stad har bidragit till dem kvaliteter du har.. för det skulle betyda att jag har chans att få en liiten del!
Måste bara säga Tack Henke, inte för att du lär läsa detta, men ändå.. det känns bra & viktigt för mig! Tack King of Kings!

1 kommentar:

  1. Tror du gillar det här: http://jonasdahlfoto.blogspot.com/2009/10/kraft.html

    SvaraRadera