torsdag 22 oktober 2009

Vinterträning

Ingen snö ännu, men jag längtar.. tror bilden är från 2007 ungefär.

Nu är vinterträningen i full gång, på gruset i Linero för oss Lugianer. Inget ont i det egentligen även om vinterträning, har en lite vemodig klang i rugbyhjärtan. För få tacklingar, för lite lera och väldigt lite fullkontakt.. man längtar liksom redan efter gräset. Bara sex månader kvar.. Sex månader av sena nätter om man pendlar. Satt på stationen idag å funderade på varför man inte studtsar lika högt när man hör grusträning.. insåg att det är just den där sittande, väntande Kerstin som glädjeskutten kommer ihåg.. som vinter efter vinter åker å åker å väntar å väntar.. Det är inte spännande! Träningen, den är ju såklart hur kulig som helst, idag avr vi ganska många och vi hade dunder kul, tur det för det roade mig hela vägen hem. Måste dra dagens exempel..
Åkte från jobbet halv fem, hemma kvart i.. bytte om, fixa mellis/mat, kollade mailen.. åkte igen 17.30, gick på tåget kvart i.. framme i Lund 18.19 (snabbtåg, tjooohooo).. bussen gick 18.24 mot Linero; hoppade av bussen och gick bort till planen.. var där nån kvart innan, träningen kl19! Tränade till 20.40 tror jag.. gick & öppnade omklädningsrummen, bytte om å duschade, lyx att i allafall bli varm igen, begav mig till bussen.. väntade 8min och tog bussen 21.36. Den var framme på centralen 21.54.. sprang för att se om turen var med mig (Helsingborgstågen går .51..), men det var den såklart inte. Satte mig med en kopp choklad, frukt och macka inne i väntsalen.. där satt jag en liten timme. Tog tåget 22.51.. åkte med det till Ramlösa 23.30, låste upp cykeln och cyklade hem.. hemma 23.45. Nice.. alltså 6h å 15 minuter, för en 100min rugby! Tur rugby är det bästaste bästa i hela världen så det är värt det + skånetrafikens lilla pris på 2x72spänn = 144kr.. Nemas problemas.. Älskar rugby dag å natt i evighet amen!
Kul att fundera på ibland, för det är inte alls meningen att gnälla.. vart all tid tar vägen när man åker å tränar.. men nu är jag lite klokare.. eller nåt sånt!
Och jag förstår känslan bättre.. varför grästräning lockar mer! Promenaden på 5min till CiP är liksom lite lyxigare för mig!
Nu ska jag slänga en träningstvätt i maskinen å packa lite grejer inför morgondagens resa till Danmark.. men om en kvart vill jag allt sova. Jobbar ju 7.30 imorgon..
Ta hand om er å träna på Rugbyvänner! - Godnatt!

1 kommentar:

  1. Träning, härligt! Jag skulle vilja hänga med nån gång. Gärna denna veckan när det höstlov. Dock inte för att träna eller spela utan fotografera om det är ok med er? Behöver lite ordbilder. Vad sägs?

    SvaraRadera