måndag 19 oktober 2009

Mästerskaps tider!


Först skickar jag mina hjärtligaste grattulationer till Göteborgs damlag! Grattis, Grattis, Grattis till SM-guldet!
Och man kan inte vara bäst utan motståndare.. Grattis Uppsala till silvret, grattis Enköping och Exiles till tredje och fjärde platsen.

Och såklart finns ett SM-guld till.. stort Grattis till Enköpings herrar!
Grattis Exiles till silvret. Och grattis Pingvin och Hammarby till tredje å fjärdeplatsen.

Själv spelade jag och resten av skåningarna DM igår. En riktigt rolig DM turnering i ett kyligt Helsingborg. I första matchen mötte vi Lugi -PMS. Första halvlek var jämn, trots att vårt spel var långt under nån vanlig nivå.. men i andra tog de av några nybörjare å bytte in några landslagstjejer. Vi hade i plugg å förkylningstider inte en enda avbytare så.. vi sju körde på å blev stundtals lite överkörda. Men inte helt.. vi jagade bra å hindrade en hel del försök, likväl som vi trixade bort dem med sidestep å sånt.
Resultat & bilder lär komma på HRCs hemsida!
I andra matchen gjorde värdklubben entré. De pressade PMS riktigt bra, men det räckte inte.. i andra halvlek lekte Becky hem massor av försök..
Dags för tredje matchen. Matchen om silvret. Vi hade nu blivet en spelare mindre, pga av febertopp.. så med sex lejon mot sju gripar på plan var det dags att tagga till! Det gjorde vi! Vi tog kommandot och genom bra avsparkar å gott support spel ledde vi med, jag vet inte man ca 22-0 i tredje, fjärde minuten.. helt sjukt bra flyt med andra ord! Och en av avsparkarna var mer klockren än de andra.. "once in a lifetime" sa Louise. Jag kickar bollen, ganska hög sisådär 12m till en Louise i full karriär.. griparnas händer slås av henne, å bollen läggs himla vackert under stolparna! Griparna kom dock igen i andra med ett par försök.. bara att inse för oss att försvara 6 mot 7 är tungt, anfalla .. rättså lungt!
Efter tre roliga matcher så kan jag grattulera: PMS till DM-guldet! Lugi Lionesses till Silvret och HRC Gripen till bronset. Tack Gripen och grattis alla!

Nästa mästerskap i kikaren är 7-manna SM.. vi får se om Göteborgarna sopar mattan i år igen med vinst i både 15-manna å 7-manna..
Det enda jag med sorg i rugbyhjärtat vet är att Lugi inte kommer få någon medalj.. vi fick inte ihop lag, tyvärr!
Så himla tråkigt av dem som bestämmer det, att lägga en tenta en lördag.. Buuuu! För det vart det som grusade för oss.

Och så VM förståss.. satsningen är i full gång! Here I come! ..hoppas jag.
Ta hand om er alla i höstmyset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar