lördag 10 oktober 2009

Rugbydrömmar!


Har tittat på rugby idag! Första SM-finalen mellan Göteborg och Uppsala.. hemmalaget vann en bra och rolig match. Men oj vad spelsugen man blir.. längtar tills jag och mina kära lejon får tampas på plan igen..

Lär bli nästa helg. Då är det dags för 7s DM i skåne. Ska bli himla kuligt!

Och helgen efter är dett dags för SM. Jag hoppas så in i norden att vi får ihop lag, somliga bortresta, somliga skadade.. och så det störigaste av allt. Skäms Lunds universitet (hehe).. tenta dag, när det är SM.. sånt uppskattas inte i ett studentlag! Det kan gå ändå och det hoppas jag på, jag vill spela, tacklas och göra försök.. Och vinna lite!
En riktigt rolig sak är att jag vann två träningsböcker som "Cia - fitnessmamman" lottade ut, en om styrketräning och en om stretchning.. De kommer alltså komma väl till pass! För ni känner väl mig.. hahaa. Så här sitter en nöjd och glad vinnare som bara ler!

Men nu är jag ännu gladare! Veckans absoluta höjdpunkt: Rugby är med i OS, så stort och roligt! Ska bara bli en riktigt grym 7-manna spelare nu.. har ju 7år på mig, tills jag är 29år men då mina vänner vill jag spela i OS med er!

Tänk att både spela EM, VM och OS.. vilka drömmar.. som faktiskt kan bli verklighet!

Det siktar jag på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar