fredag 28 augusti 2009

En härlig dag!

Fredagar är riktigt härliga dagar.. vet inte vaför, men de blir ju nästan alltid så himla bra! Idag var inget undantag. Nu känns det dessutom som livet börjar återgå till det normala, så smått i alla fall.. jag kan gå, har jobbat klart min första vecka sen sjukskrivningen idag.. kan gymma mer ordentligt, har till och med joggat lite igår 5min á 8km/h hos sjukgymnasten.. Ler, så härligt det var!
Denna härliga dagen då. Jag började jobba tidigt idag, liksom de flesta fredagarna - 07.30, barnen ramlade in fram till nio. Tre små som jag hade hand om och fem stora som den andra fröknen var med.. Tänk, vad härligt.. att det kan vara så på ett dagis, som om vi vore en familj nästan.. Det blev en fin, mysig dag men inne och mycket utelek i solen.
Fylld med glädje cyklade jag hem 15.30.. eller inte hem. Åkte via ÖoB & Willys, för att köpa billigt balsam och mumsig keso. Har äntligen hittat Valios cottage cheese utan löpe, mumsfilibaba. Är gammal Keso-älskare, så melliset idag blev äppelriv med lite kanel och keso! Kan varmt rekomenderas!
Efter lite fix hemma å planering inför morgondagens derby bar det av till gymmet.. Trodde det var öppet till 21, men nix det stängde 20.. kom dit ombytt och klar 19.30. Snabba rycka alltså.
Planen var rygg och axlar. Det blev så mycket det hans med helt enkelt.
Gjorde snabbt ett schema: Chins - Axelpress - hantelrodd - kabelrodd. Efter några minuters uppvärmning med plättlätta vikter körde jag igång. Ett set, först chins - max reps.. sen vidare så hela schemat och när kabelrodden vart klar gick jag direkt på chinsen igen.. alltså nån egen snickrad variant av superset, helt utan vila (ok, några sek medan jag skrev ner antal reps, men inte mer! Kul, svettigt å tungt.. men samtidigt riktigt härligt att ta ut max, gång på gång.. och ändå kunna fortsätta - duracell here I am.. heehee. På 23min hann jag med 4set av de tre första övningarna samt ett sista dropset flyes istället för kabelrodd. Pump i muskler å öron, av vikter å dunka musik.
Sedan var det dags för kontrast. Eftersom gymet stängde fick jag hitta ett bättre ställe till rehabträningen.. Föresten däremellan mumsade jag i mig mer keso, hihi gott! Keso+banan+kanel+mandlar.. Ännu ett hett tips.
Gick mot cykeln, kände kvällsbrisen och såg att solen var på väg ner. Hem eller nån annanstans?
Mitt val blev stranden! Oslagbart, så himla vacket å njutbart att få stå i den svala sanden..rehab på många sätt! Övn1. satte upp ena foten på bryggan och töjde och sträckte. 2. Tog en i land fluten brädbit (istället för stång) å höll ovan för huvudet när jag gjorde knäböj, till vågornas brus. 3. Använde samma brädbit (istället för medicinboll) när jag stod på ett ben i roterade överkroppen. 4. Till sist, rörlighet, höger - vänster och framåt - bakåt. Alla fyra övningar 3x12 gjordes under tystnad medans havet blev mörkare och mörkare.
Stämningsfullt! Lugn och nöjd med min dag fortsatte jag rehaba på vägen hem, cykla ska nämligen vara bland det bästa jag kan göra för fossingen..
Nu är jag hemma och här väntar ett berg av disk, aja.. dags att vakna från idyllen och diska undan. Det försvinner ju inte av sig självt.. Men med en så här glad dag i kroppen kan jag flyga iväg dit igen i mina tankar under tiden, det blir bra!
Imorgon är det matchdag.. Lycka till alla som spelar!
SolstråleKram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar