tisdag 18 augusti 2009

Lite lägesrapport!

Rugby, finns i mina drömmar... i mina rosa drömmar och på Sthlm 10s -08 spelade jag med ERKs
små "prinsess-tårtor" i Pink Laidys.. drömmlikt värre!

Har ju varit rent för tyst här från mig, när det nu hänt så mycket kul! Gipsborttagningen i torsdags gick jättebra.. fick höra att jag hade jättebra skelett. Tackelitack.. men mjaa, är ändå lite tveksam.. Nu är iaf fossingen fint läkt! Gött! ..bara rörligheten, styrkan och balansen som behövs innan det blir rugby.. Inte så lite. Jobbar på det dagligen. Fick mitt första program i frdags när jag var hos sjukgymnasten då. Han är grymtbra så det blir säkert bra denna gången också. I Lördags var det dags för första seriematchen.. jag såg mina kära lejon vinna över Attila, med mig bakom sidlinjen.. Huu vad fel det var att stå där.. Skrek och hoppade, gick omkring, peppade och blev både alldeles lycklig och nästan panikslagen.. men 41poäng, mina vänner. Det satt fint - härligt Lugi.

Söndagen var en alldeles trött dag.. ingen energi och längtade tillbaka till mitt friska jag så in i norden.. Hittade ingen knapp att trycka på för det så det blev många tupplurar i stället. Igår skev jag ut glädjemedicin, hehe till mig.. En härlig träningsplanering för denna veckan! Började gymma vid fem, och fortsatte och fortsatte.. hittade en del kompisar som jag pratade en del med, tränade mer .. energin flödade och glädjen likaså. Ville aldrig sluta.. men när gymmet stängde 21 gjorde jag det ändå. Cyklade, faktiskt.. första gången på nästan två månader, hem i kallt ösregn.. Först kände jag mig lite kall och blev blöt.. snart spred sig lyckligheten igen.. Tänk mina vänner, vad det är härligt att få cykla, bara glida fram utan ansträngning.. och känna vädret rinna längs bara armar och ben.. regndroppar som rinner från håret, längs leende kinder.. bara bli alldeles genomblöt utan att det gör någonting.. Ååhh det var himla härligt!

Idag har varit en lika leende dag.. Fixade lite hemma först, målade lite och hade det fint. Cyklade, hihi gillar det!.. till sjukgymnasten och rehabade där i en och en halv timme.. det är faktiskt kul.. för jag vet ju att det leder till det bästa i världen - Rugby!

Cyklade ner å åt lite falafel-mellis på stan.. kollade runt lite innan jag begav mig till gymmet. Hittade ett pass där på tavlan: Spinn/Kettlebell ..kan det bli bättre. Mer eller mindre det jag faktiskt kan träna och gruppträning är kul, särskillt när man inte har sin lagträning.. Då är det la guld. Efter passet fortsatte jag en halvtimme till med nackträning & mag/Coreträning. Är himla glad idag. Träning är världens bästa bli: glad, lugn, harmonisk, stark, kulig, ....bäst medicin! Hahaa.. men så är det.

Hemma hos föräldrarna fick jag mig kvällsmat också.. mums.. bla nyuppgrävd potatis och brytbönor från trädgårdslandet. Såå gott sommar smakar. Tack.

Nu är det snart läggdags så jag får en ny härlig dag imorgon.. Godnatt vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar