torsdag 18 juni 2009

Kursvecka!

Jag har varit på kurs nu i en vecka, lördag till torsdag. Så nu är år tre av min fem-åriga utbildning till Waldorf lekskolefröken avvklarad. Avvklarad, inget fint ord i sammanhanget.. jag älskar dessa kurstillfällena, vi är en så härlig grupp "fröknar", med två riktigt fina lärare som övar oss i det vi alla älskar så mycket.. Det kan ju bara bli bra.
Jaha ja nu är jag alltså lite mera färdig fröken, minsann. Men ännu väntar två till roliga år..

Hihi.. de tycker jag är lite knasig nästan. Vi börjar dagarna 7.15 med frukost å avslutar sista föreläsningen kl21, roligt fullspäckade dagar från morgon till kväll. Då vid 21 går jag ner till sovsalen och medans de andra gör sig i ordning för natten så tar jag på träningskläderna. De har lika frågande blickar varenda kväll.. -Ska du ut å springa nu.....? De vänjer sig väl snart.
Där ute i Bromma om kvällarna finns kanske inte värsta träningsutbudet, men jag är inte så kräsen. Särskillt inte efter stillasittande dagar, huuu! Joggingskor på fötterna å en cykelbana dög fint första kvällen, core inne i huset, jogg runt lillsjön, jogg till en fotbollsplan + lek å teknikträning med min rugbyboll var kalas det med.
Man får roa sig bäst man kan!

Ännu tosigare tyckte de nog att jag var, denna sommaren. I lördags kom jag så sent att jag missade föreläsningar.. hade nämligen ett viktigare uppdrag först. Rugbymatch! I lördags mot Göteborg som den dagen var ett nummer förstora, tyvärr men en bra å rolig match blev det ändå!
Idag åkte jag en kvart före vi slutade, för att hinna med flyget. Det var tur jag gjorde det annars hade jag missat det.. fick krångla mig före i kön å dessutom checka in baggaget som special för att få med det på planet, fort upp till säkerhetskontrollerna.. gick igenom dem sisådär 10min före planet skulle lyfta. Fort till gaten å på planet.. flygplatser är inte min grej! Men jag hann.. vilken tur.. Arlanda - Sturup å diekt till matchen nu ikväll mot PMS. Även den en rolig match.. men vi lejon hade ingen toppendag direkt. I motsats till PMS kedja som öste på.. En störig förlust men vi hade inte mycket att sätta emot.
Nu är jag äntligen hemma.. lite hungrig, men mest bara trött.
Sängen kallar å midsommar nalkas! Ha det så fint ni alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar