onsdag 3 juni 2009

Händer inte så mycket..

Verkar som vi alla tar det ganska lugnt just nu. Om, så är det faktiskt välförtjänt.
Med en VM-biljett i bagaget kan man inte göra annat än ladda om.. och vill man vila är det dags för det nu. Sen kör vi så det ryker!
Själv har jag inte så mycket att skriva på träningsfronten just nu.. tar det väldigt lugnt. Dels för att jag tränar på att inte träna i onödan.. (ehh.. träning är ju det bästa som finns). Och dels för att jag just precis nu jobbar nästan dubbelt så mycket som vanligt.. Precis nu, innebär bara tis-ons-tors och jag vikarierar för en sjuk kollega. Dubbelt innebär ju faktiskt bara heltid, men är man van vid halvtid så.. tur man har det bästaste å underbaraste jobbet man kan tänka sig! Sitter å bara ler när jag tänker på dem..
Idag efter vilan satt jag på en av fällarna hos de små småbarnen, sakta men säkert väcktes dem av solens strålar som log mot dem. En liten gosse vaknade ganska kvickt. Han satte sig nära å myste. Vi skrattade å hade det så gott. När vi bara suttit en stund la han ner huvudet i mitt knä å sa "Jag tycker mycket om dig!".. vilken kärleksförklaring från en liten 2,5åring. Ååå goa tusenskönebarn - jag älskar er alla!
Träning då. Ett pass om dagen får vara nog nu. Rugby-fys-rugby-rugby-light träning-rugby-light träning.. mycket rugby som synes. Snart ska jag bli ännu seriösare å lägga in lite mer kvalitativ löpning å bra gympass. Ben borde jag ju kunna träna på riktigt, likson nåt intervall/sprint pass. Inte mycket men lagom för att bibehålla så mycket av den form man har å inte tappa för mycket under säsongen. Längtar till gymmet men chins å sånt kuligt får vänta ett tag.. vad gäller överkropps-träning händer inte så mycket än.
Fingret är fortfarnande inbäddat med metallskena så det behöver vila ett tag till.. Om det ens ligger rätt. Ehh imorgon är det dags för återbesök och röntgen.. är ni nyfikna, det är jag. Som tur är känns det lugnt och det är skönt.

ps ..om ni inte bor i Helsingborg men vill läsa vad som stod i denna veckas lokaltidning, följ länken. http://www.e-pages.dk/helsingborg_norr/33/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar