söndag 31 maj 2009

En Prins å en Prinsessa..

Igår vart det bröllop, min kära storasyster gifte sig med sin prins. Ett himla fint bröllop ute vid havet i strålande solsken. Myser av tanken.. kärlek är så vackert!
Festen varade sen i många roliga timmar. Gott om mingel å mat å allt som hör till var det. Dessutom en hel del tal å stolligheter.. Övriga familjen hade skrivit en sång med tillhörande bildspel som vi framförde.
Nu idag har vi städat undan å fixat i ordning lokalen, så jag kom nyligen hem.
Tänker få gårdagens förmiddag å tidiga eftermiddag.. den var speciell.. eller egentligen inte!
Vet ni vad jag gjorde.. spelade rugby händelsevis, gör man ju aldrig kl13 en lördag i maj.
Det speciella var att jag (1.) gjorde försök, inte allt för vanligt. Särskilt som jag har blivit tillsagd av hur många som helst att jag är dum om jag går på plan med brutet finger.. nu gjorde jag det, fingret var väl lindat och jag lovar att det mår minst lika pima som innan matchen. Kul men det visste jag väl! (2.) Jag spelade bara första 65min sen sprang jag in i duschen å kom ut redo för bröllop.. Vet inte hur många år sen det var jag inte spelade en hel lugi-match.. (3.)Vi vann matchen! Har bara vunnit en match tidigare i år.. å på de två tidigare säsongerna tre 15-manna matcher totalt.. (4.) Att motståndet faktiskt var de regerande mästarinnorna Göteborg! Det känns långt mer än stort.. Hur coolt som helst! Visst jag vet att det tyvärr är ett sargat lag vi mötte som saknade flera spelare. Och jag vet att det finns flera domslut som kanske borde setts över.. men trots det så spelade vi bra å pressade mycket. Hihi vi i Lugi en vinst rikare!
Det var härligt att komma ut som en mini-prinsessa i gul sidenklänning med blommor i håret efter 20min i duschen/omklädningsrummet till lagets jubel. Kan lugnt påstå att bröllopet började på allra bästa vis!¨
Ta hand om er GRFare, vi ses snart igen. Jag hoppas på en lika jämn match då.. 21-20.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar