tisdag 26 maj 2009

Captains blog - Två brutna händer och en guldmedalj

Vilken vecka!! Jag har aldrig varit med om något likande och allt känns fortfarande ganska overkligt. Allt mediaintresse och publikstöd var en otrolig egotripp, och att få gå omkring på banketten som vinnare med en guldmedalj runt halsen och en pokal i handen är inte något vi är vana vid. Jag är otroligt stolt över vad tjejerna kunde prestera under hård press.
Sen kostade det tyvärr två brutna händer i mitt fall. Vänsterhanden bröt jag redan i första matchen mot Italien. Jag vågade inte erkänna för mig själv och andra hur ont jag hade eftersom jag ville spela de följande matcherna, och den kändes rätt ok mot Spanien. I Tysklandsmatchen lyckades jag dock slå sönder en led i högerhanden så att tummen pekade åt fel håll, inte precis en skada man kan spela vidare med. Väldigt trist att lämna EM i ambulans. Men nu ser jag redan fram emot vägen till VM med alla läger och matcher tillsammans med dessa fantastiska tjejer. Tack alla spelare, ledare, funktionärer etc för ett fantastiskt väl genomfört EM. Jag är stolt över att få spela för Sverige.
Tre minnen från EM-matcherna jag kommer bära med mig länge, länge: Jennifers försök mot Italien. Ygges tackling mot Spanien. Jublet från Enköpingspubliken när Madde blev inbytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar