torsdag 7 maj 2009

Besök hos sjukgymnasten..

Det blev en cykeltur till min världsbästa sjukgymnast idag, tyckte det var lika bra att kolla upp foten. Inte för att jag var direkt orolig, men mest för att om jag bedömde fel och om jag skulle kunna göra nägot bättre inför det EM som väntar snart, så ville jag inte missa chansen! Han kikade, testade, tryckte och böjde.. det var som jag trodde en lätt stukning på insidan. Lugna bananer, blev uttlåtandet. Hans absoluta rekommendation nu är att ta det lungt, cykla å möjligen simma samt fot-rehab. Men, vad som gäller framöver är att jag får spela så mycket jag vill, inget blir sämre, så länge jag spelar tejpad, det är bara smärta som drar gränsen!
Yes!!! Vilket lyckobesked! Känner jag mig själv rätt kan jag stå ut med rättså mycket så länge jag får spela i blågul tröja. Och så länge jag får hålla i en rugbyboll!
Fram tills dess följer jag det råd jag fått från honom, Theo, PTn.. ta´t lugnt å vila i form. Aptråkigt, visserligen. Men betydligt mycket roligare än att missa EM för att jag bara skulle smygträna lite rugby innan.. typ idag, gäller att hålla i sig.. så man inte plötsligt springer omkring med de aaandra små tju.. tjejerna!
Det finns visserligen en hake.. tejp, jag är faktiskt superallergisk mot tejp. Har kollat upp var man kan köpa underlags-tejp, även kallad "chicken-tejp".. haahaa, så det ska jag göra nu strax, många rullar så jag slipper kliiga variga sår å blåsor!
Himla bra är det iaf nu att Lugi är spellediga denna helgen, då behöver jag inte ta något jobbigt beslut om spel,.. fot.., EM! Gött att slippa det.
Jag kan ladda förfullt med mat, dryck, rehab, å explosiv överkroppsträning samt om några dagar jogg.. och det ska jag göra! Tjoohooo snart EM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar