söndag 17 maj 2009

SEGER!!!

Sverige är grymma! Vinst mot ett six-nations lag!!

Att springa ut på Kristinebergs IP med hemmapubliken i baken var något helt otroligt. Vilken mäktig känsla! Jag började nästan böla när vi sjöng nationalsången... Jag var så extremt laddad och så extremt nervös inför matchen idag att det nästan var skönt när visslan ljöd och matchen startade. Vi spelade bra i början och hade mycket egen boll som vi kickade men italienskorna tog över mer och mer och sen kändes det som vi försvarade och försvarade och försvarade... Men vi måste ha försvarat hyfsat bra då de knappt kom igenom.

När Jennifer var på språng på slutet vet jag att många sprang efter i full kareta för att komma i support men jag måste erkänna att jag bara stod stilla och höll andan. Vilket försök! När Ullis fixade målkicken sa vi till varandra att det var en minut kvar, då vi trodde det, och inte ville fira i förskott. Men när domaren sedan blåste i visselpipan kom tårarna. Vilken enorm känsla! Här har man gått och spänt sig en hel vecka och knappt sovit på två dagar och äntligen kunde man bara pusta ut och krama och pussa på sina kära lagkamrater. Vad grymma ni är tjejer!!!

Ikväll vet jag att det är många i laget som kommer att lägga sig tidigt och med ett leende på läpparna.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar