onsdag 6 maj 2009

Sommar möter vinter!


Det snöar, det snöar.. stora vita blomblad snöar det idag, hela marken täcks.. Lite tråkigt tycker jag att det är när vårvindarna drar med sig blombladen från alla körsbärsträd, äppelträd å päronträd.. Det är så himmelens vackert när det blommar i kronorna! Då känns det som man lever i en vacker sagovärld, tycker jag.. men nu har de regnat å blåst ner..

Men men, varför fastna i den tanken? Får tänka tanken som jag har tänkt så många gånger idag: "Oj vad det är bra att jag blir alldeles genomblöt när jag cyklar här i regnet!" Kan lova att jag fick forcera fram tanken första sekunderna, kom inte helt naturligt när man stod och såg ut som en dränkt katt å huttrande väntade vid övergångsstället medan bilarna körde förbi å stänkte ner en lite extra.., för det betyder att växterna kommer frodas, maken dofta gott å rugbyplanerna mjuka till sig så härligt å bra!

Det tog inte många sekunder innan jag var ett med tanken.. Jag kan verkligen göra mig själv på glatt humör. Tur för mig, hihi! Snart cyklade jag lika sjöblöt, men varm i hjärtat å tänkte på allt fint som skulle komma ur detta ösregnandet.. å så var dagen räddad. Och alltid är det trevligt att sprida leenden omkring. Om nån ser, hoppas det. Tycker synd om dem som går med huvorna långt neddragna å halvspringer mellan skydden, synd om dem som knölar in sig under sina sönderblåsta paraplyn.. de missar ju alla färger som regnet sprider över jorden.. och de blir lika blöta som jag som nöjt cyklar ut i världen å letar solglimtar. Men men bara man är nöjd med valet man gjort. Jag trivs så förbaskat bra med att gå om kring ock skratta å vara glad, så det gör jag! Även om det kan ta några sekunder innan jag inser att det är tråkigt att sura över att man är blöt å kall.. å tycker synd om.. blaj blaj, ni hör ju hur man låter annars. Inte mitt val!

Haha, träningen gick i samma tecken. Fjäskträning kallar jag det när jag bara tar på träningskläderna å gör det som faller mig in. Jag är lite mindre glad på min fot som fortfarande inte är helt hundra, kollar upp det hos min superbästa sjukgymnast imorgon. Så för att inte längta ihjäl mig efter sprinter å plyometri och sånt jag väntar med tills jag vet om foten mår bra av det.. körde jag det jag hade lust med på gymmet. Helt utan tankar om övningar å vikter å reps å set.. Rätt ovanligt att jag bjuder kroppen på sånt så här i formtoppningstider.. men men, jag kan ju inte göra det jag har planerat å då är det bästa jag kan göra att hålla mig på gott och glatt humör!

Tror inte det är nån fara alls med foten, får inga hintar om att det skulle vara det.. kollar ändå, dumt att inte kolla. Jag kanske kan göra något som är ännu bättre än vila för att bli bäst så fort som möjligt! Hoppas hoppas å berättar mer imorgon..

På bilden möter sommarn vintern på ett kuligt å ovanligt vis, det är jag å min syrra som firar midsommar med pulka/papplåde-åkning i backe(svag lutning, men backe är det..) på riktigt torrt gräs. Urkul, för som ni alla vet..

-Man får inte roligare än man gör sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar