söndag 3 maj 2009

Sparkad..

..tror jag, eller knäad. Det jag vet är att det smällde till i huvudet under matchen mot PMS och att jag har fått en riktigt fin blåtira. Blåtira är nästan lite snällt skrivet.. hela kinden är blå, några tänder lite ömma och såklart har jag även halvt igenmurat öga på grund av lila /grön svullnad. Så stilig som bara den.. tur det finns solglasögon som täcker det värsta! Inte för att jag skäms utan för att jag tycker synd om alla som ser mig på stan å inte vet att jag spelar rugby.. De ska inte behöva se och tro att man blivit misshandlad.
Dessutom blev foten fastklämd och är kanske stukad, vet inte jag gör ju "aldrig" det. Jag hamnade fastklämd i en ruck och försökte såklart dra mig loss, det gick nästan men nån låg på foten i fel läge när jag drog till.. inget av detta var visserligen värre än att jag kunde fullfölja matchen så ta det med en nypa salt. Är nog gnällig idag.. söndag. Igår trodde jag ju foten var stukad, så jag lindade hårt, var stilla hade högläge mer eller minder hela kvällen. Innan läggdags såg jag till att ömsom kyla ömsom värma foten i iskallt/jättevarmt vatten.. sen lindade jag igen. Haltandet är borta idag, bara lite ömhet kvar. Bra, då var det nog ingen stukning.. eller möjligen en pytteliten. Fortsätter dock vilandet idag, ingen jogg, inga sprinter.. bara lite rugbyteknik med mycket inkastträning. Känns lagom och så kan jag känna av en dag till hur foten mår. Huvudet kan jag inte göra mycket åt, ser ju ut som jag gör men det göri alla fall inte ont längre!
Gött.. Hehe vet vad Andy hade sagt om han såg mig nu.. Suck! "Here comes trouble"
..vad kan han mena?!!
Detta var ju ett väldans gnällande eller nåt.. har ju inte skrivit att jag under gårdagen spelade en jätterolig match som slutade med förlust visserligen (22-5 tror jag..) men vi kämpade på bra som bara den och bortsett från inkasten, så stämde det mesta! Det var kul med riktigt att spela med alla grymma rugbyLejon, vi fortsätter.. hihi Lugikärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar