söndag 10 maj 2009

Helgen från början, via längtan till.. slut!


Jamen nu börjar helgen lida mot sitt slut.. snart börjar en ny helt fantastsk vecka! EM-veckan..

I helgen insåg jag varför jag gått och frusit hela veckan.. tyckte det känndes så konstigt, hur mycket jag än bylsade på mig med lång-kallingar, vantar & mössa.. så var jag kall.. (är kall, rots vantar & mössa inne) Till en början trodde jag att jag började bli sjuk också, för det vore ju olägligt så varför inte.. hehe. Tur det inte var så! Jag är hur frisk, som helst. Skönt. Fryset då?.. jo jag har ju inte tränat till någon reda på en hel vecka och under vilodagar sänks pulsen, det i kombination med mitt lite låga blodtryck har väl satt hela mig lite ur balans. Ide verkar som en skön idé. Detta är visserligen bara min filosofi men,.. ja jag tror det kan bero på det. Antar att det bara är att bylsa på sig å fortsätta ta det lugnt. Försöka i alla fall.

I lördags hade jag nästan julafton. Jag och en kompis hade fått en biljett till Puma-outlet, tjohoo & tack. Dörrarna öppnade 08 och stängde 11. Jag gick upp tidigt och cyklade hemmifrån redan klo7. När vi ställde oss i kön halv8 var den redan ett par hundra meter lång.. Vad gjorde det, vi hade en glad pratstund och när dörrarna öppnades var det dags att ta fram rugbytagen, nästan. Vi bufflade oss runt bland alla superfina grejer som var nästan gratis.. Jag fyllde en ikeakasse med tre härliga hoodar, ett par fotbollsskor, fem par fotbollsstrumpor, cykelbyxor, träningslinne, skärp och tre somriga t-shirtar.. för 950kr! Ungefär vad bara dojjsen kostat i butik..

Därefter bar det av till Norrvalla via kompisens soffa och rugby hela dagen lång. Vi svängde inom och jag han se en grym halvlek i match mellan Frankrike och Wales, vilken uppladdning.. Kl11 såg jag på när töserna värmde upp och kl13 var det kickoff mellan HRC Gripen - Göteborg. Kul att se hur bra Sveriges nyaste lag kämpade mot Sveriges bästa! Direft efter den var det dags för herrmatch, en något jämnare sådan. Ååå vad rugby är härligt men attsinen vad det kliar i hela kroppen efter att få spela.. titta på 200min rugby är nästan mer än jag tål. En GRFare såg mig vid sidan och sa, "Kan du inte ta på dig en tröja å spela". "Klart jag kan & Vill!" "Jamen alltså en av våra tröjor.." "Det spelar ingen roll vilken tröja, bara jag får speela!" ..så kändes det. Men haahaa den som väntar på något gott.. jag väntar på EM-Fest! Några inkast avverkades inom vår "Lilla kratsarklubb" innan det bar av hemåt för min del. Träningsuget satt i.. suck.

Det blev urgamla vanor istället.. Jag degade i soffan å såg både Robinson (inte så förtjust, gillar inte att de förstöre i tredje världen.. första å sista avsnittet för mig.) och filmen "Se upp för dårarna!" Har vart sugen på den ett bra tag så det var kul att se. Det var bra, tycker jag.

Söndag..

Har haft slödag idag med. Pysslade här hemma på förmiddagen, vid 13tiden bar det av till gymmet. Var tvungen att träna. Körde ett eget pass kettlebell å core. Yeahoo, jag blev både lite anfådd och svettig. Så underbart.. både under tiden och närmsta timmen efternär jag slapp frysa!

Däefter tog jag en cykeltur i majsolen. Bland blommor & blad med fågelsång till.. myspys härligt.

Väl hemma kurrade magen. Lagade mat å nu sitter man här och väntar på det som komma skall.. Ler!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar