lördag 2 maj 2009

I'm back!

Nu var det alldeles för länge sedan sist, jag ber om ursäkt! Har varit i Sydafrika i drygt 2 veckor och inte varit flitig vid datorn under denna tid.. Semestern var riktigt fin och avslappnande men jag måste erkänna att vissa dagar var inte träningsmotivationen på topp. Särskilt inte när alla andra satt vid poolen och grillade och hade det mysigt så var man inte superhaj på att träna.. Men det faktum att EM är på hemmaplan samt att det är VM-kval var det som drog ut mig varje dag. Jag hade inte tillgång till något vidare gym, förutom ett litet halvsjaskigt hemmagym så jag stack till den lokala rugbyplanen och körde antingen sprinter, intervaller eller plyometri nästan varje dag. Tyvärr är det offseason för damrugbyn i Sydafrika just nu så jag hade inget tillfälle att träna med något lag.

Jag såg till att gå runt med någon slags rugby-tröja varje dag under den första veckan i Sydafrika då min pojkvän fick många onda blickar när folk såg mitt blåa ansikte. Nu är svullnaden och allt det blåa/lila/gröna/gula helt borta men man kan känna en spricka som tvärsar näsbenet samt att det knastrar härligt när man vickar lite på den.. På grund av näsan och semestern har jag inte kunnat spela någon match, så nu längtar jag otroligt mycket till onsdag och match mot Trojan! Längtar, längtar, längtar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar