tisdag 5 maj 2009

Lilla Blåtiran!




Nu du Ygge å ni andra som längtar.. ingen orch
tyvärr, bara en blåögd, blek liten sjöjungfru från båstad-spa! Tyvärr.. Mina blåtiror blir inte lika tuffa.. beror visserligen på vem man pratar med. De på jobbet står knappt ut med att se på mig om jag inte sminkar över. Hehe.. de har fått stå ut mycket senaste dygnet!
Vi har haft ett lyxigt planeringsdygn på hotellskansen i båstad. Mellan att sommaren, hösten och allt annat mötades och planerades myste vi i massor!
Jag har såklart simmat i havet fyra gånger, härligt som bara den. Bildbevis ser ni på högra bilden.. 12grader, snålblåst å regn, men kommer man upp till en het pool, är det helt underbart! Eller ångbastun, eller vanliga bastun.. mmm myst har vi gjort! Å ätit lyxig mat, sutti i massagestol kunde man det med hade jag inte ro till jag tränade på gymmet där istället. Kanske inte det bästa gym man varit på men där fanns i alla fall hantlar så man klarade sig.. å bara jag får träna är jag inte så kräsen!
Vår vistelse där började med skön ansiktsbehandling, toppen för mig "ElviraBlåtira", så jag fick be henne om ursäkt.. men det var lungt för henne så länge inte jag fick ont.. hee naj, kan man spela rugby 70min med nygjord blåtira kan jag allt få massage med ojlor å mask pålagd två dagar senare.. Blir ni avundsjuka.. förstår det!
Att gå med runt med sina fina badrocksklädda vänner halva dagarna å bara bada, basta, bubbla å känna sig är galet mysigt!
Meningarna gick dock isär om hur vi såg ut.. mumintroll, kände vi.. änglar sa nån snubbe som såg oss!
Blåtire-läget.. bilden är tyvärr tagen tre dagar sent, den är rättså fin förhållandevis till vad den varit där, när jag liger å myser i poolen.
Vi får se om den utvecklas.. till en orch eller något annat!

1 kommentar:

  1. Jag själv skriver bara och ber om ursäkt för alla konstiga meningar och felstavningar.. sorry! Missade visst att läsa igenom före jag la upp inlägget..

    SvaraRadera