tisdag 26 maj 2009

Tomhet

En extrem tomhet är det jag känner just nu.. Ända sedan november förra året har EM på hemmaplan varit målet och när motivationen sjunkit vid vissa tillfällen var det bara att påminna sig själv om VM-kvalet. Jag har tänkt på denna turnering varenda dag det senaste halvåret och nu när det är över känns det väldigt tomt...

Det var en otrolig turnering på många sätt. Organisationen runt hela turneringen var jättebra, tack alla ni som hjälpte till på alla möjliga sätt för att få det här EM att bli riktigt bra. Att få bo på hotell i drygt en vecka är ju inte fy skam heller, med supergod buffé till frukost, lunch och middag, ingen disk att ta hand om, någon som städar ens rum varje dag, pool, bastu och gym samt physio alltid tillgänglig. Det var som att leva som ett proffs för en vecka, och det kändes väldigt bra! Det var så himla skönt att inte behöva tänka på något annat förrutom träning, matcher och laget. Har faktiskt varit svårt att komma hem till vardagen med alla hushållssysslor som det innebär och tillbaka till jobbet! Vilken pärs!

Saknar tjejerna redan faktiskt.. Det var inte förrens de sista dagarna som jag insåg vilket jäkla bra gäng vi är! Jag trivs jättebra med alla och känner mig så bekväm och trygg med tjejerna. Saknar att peppa, skratta och gråta med er.. Saknar känslan ute på planen när vi låg under, när vi fajtade som fan och när slutsignalen gick och vi vunnit!

Så nu fyller jag tomheten med att titta på bilder från turneringen, youtube klipp (jag tror ni vet min favorit:) och börja tänka på turneringen nästa år.. En av de första tankarna som dök upp när vi vunnit matchen mot Spanien och jag insett att vi åker till VM nästa år var: shit, nu måste jag ju träna ännu hårdare! För inför nästa år kommer det inte bli en dans på rosor, utan nu blir det en otrolig fajt om platserna.. Må bäste kvinna vinna..

1 kommentar:

  1. Förstår dig Ygge, till 100%.. skriver ett inlägg nu, istället för mer här..
    Kramar till världens bästa Ygge

    SvaraRadera