söndag 7 juni 2009

Vad händer nu..

Det finns många val här i livet. Här är en bild från matchen Lugi-Göteborg förra helgen.. och vi är i alla fall tre på denna bild som ser rättså förvåndade ut.. plötsigt händer det, liksom. "Var tog bollen vägen?" Eller "Va hon försvann, poff bara!" Hehee.. Vet inte, men jag är nyfiken på vad vi alla valde att göra nästa sekund. Tack C för en rolig bild!
Idag var det dags att göra ett val, eller flera. Det gäller Europa Parlamentsvalet. Funderade hela dagen eftersom jag inte blivit klok tidigare, vad jag skulle rösta på..
Den första frågan för mig var rösta eller bojkotta valet. Jag är väldigt kritisk till EU å hoppas Sverige går ut så fort som möjligt. Jag funderade på bojkott för att på så vis visar jag mitt missnöje jämtemot EU å dess val och jag stödjer heller inte de EU-positiva partierna som önskar ett högt valdeltagande.
Ganska lockande.. problemet var för mig att ingen kan ju veta om jag är en av dem som missade att det var val eller bara inte orkade pallra sig iväg till valurnorna.. Eller om det var så att jag bojkottade för sakens skull. Hmm..
Istället för bojkott blev det en cykeltur efter joggingturen ner till vallokalen tjugo minuter i nio. Vad min röst föll på är hemligt, men det var på ett av de mest EU-kritiska alternativen jag kunde hitta. Hoppas många röstar som jag.. hoppas det blir bra i alla fall!
Vad händer nu.. det får vi se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar