torsdag 26 mars 2009

Ännu en bloggare i denna blogg


En av de yngre och lite mer oerfarna spelarna i landslagssammanhang kan jag nog kategorisera mig som i truppen. Deltagit på en hel del läger med landslaget och fick förra året följa med ner till EM i Amsterdam och nöta bänken. Alla börjar vi någonstans och nu är jag riktigt sugen på speltid och längtar till träningshelgen i England över påsk.


Vem är jag då?
Madelen Casta, 20 år gammal och Norrköpingsbo.
Spelar i Troján som är Norrköpings enda rugbyklubb, där jag är lagkapten. Började spela rugby 2000 och då var det tillsammans med killarna, jag var väl lite av en statist i laget. Yngst och tjej, tro inte att grabbarna ville passa bollen vidare. Sen gjorde det ju ganska ont i bland och näsblod var en del av vardagen på träningen. Trots detta ville jag fortsätta, det är verkligen någonting speciellt med den här sporten. Antingen älskar man den och spelar tills det verkligen inte går längre, eller så slutar man ganska snabbt. Som ni förstår så valde jag det första alternativet och rugbyn har blivit lite av en livsstil. För tillfället bor jag på Bosön där jag studerar till Idrottskonsulent, detta innebär att pendla från Stockholm till Norrköping för att träna och det är jag villig att göra. Nu undrar kanske ni varför jag inte byter till ett stockholmslag, typ Exiles? Det beror främst på min tränare, Anna-Lena Swartz, hon är en fantastisk människa som verkligen motiverar och sporrar mig till utveckling. Sedan har inte Troján särskilt mycket spelare och då kan jag inte lämna laget.


Nu räcker det för idag, ni har fått veta vem jag är och i fortsättningen ska ni även få följa mig fram till EM i maj. /Madelen C


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar