tisdag 17 mars 2009

Träning, träning och åter träning...

Ja, det är så livet ser ut för de flesta av oss i landslagstruppen just nu. Det är inte frågan OM man ska träna utan VAD man ska träna varje dag. Mer anaerob löpträning, styrketräning eller rent av dags att börja med sprints? Ringa till någon kompis och fråga om man kan köra tillsammans? Ju mer man pressar sig själv under varje träningspass, desto mer kommer man få ut av det och med en träningspartner är det möjligt att pressa sig ännu mer. I mitt klubblag har vi under vintern kört brottning på Spårvägens brottningsklubb en kväll i veckan. Senast igår var jag på denna otroligt jobbiga träning. Man kommer dit till en lokal där lukten och värmen är det första som slår en, man undrar om de har någon ventilation överhuvudtaget i rummet då luften är otroligt instängd och unken. Efter det blir man alltid lika förvånad hur svettig och hur full med kroppshår den blå/gul/röda mattan är... Och lik förbannat ger man sig ut på mattan (med massor av ögon som stirrar på en då det inte finns några kvinnliga brottare i klubben) och gör precis vad Jimmy än säger... "Kråla på rygg, sedan på mage, bär henne dit, och sen dit bort och gör lite utfallssteg och benböj på vägen, studsa på rumpan, kläng på varandra, hoppa över varandra, bättre kan ni tjejer!!" Svetten rinner och man är så trött att man håller på att svimma, men ändå frågar man sig inte; "vad fan gör jag det här för?" utan det enda man tänker är "jäklar vad kul det här är" eller "jag ska ta mig fan ta henne den här gången"! När man sedan är så dyngblöt så att man skulle kunna vrida ur svetten ur tröjan avslutar vi med massor av magövningar eller som igår, sumo-brottning. Jimmys ord ekar "när man är helt slut har man alltid 20% kvar" eller "visa dig aldrig svag!" och man kör på med krafter man inte trodde fanns tills klockan är halv tio. Och det är då man inser, det är precis så här mycket jag måste pressa mig de här sista veckorna inför EM. VARJE träningspass. VARJE dag. Ett VM-kval är ett VM-kval och om vi ska spöa de andra lagen är det allt eller inget som gäller. Allt eller inget? Allt. Självklart. Nu gäller det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar