torsdag 12 mars 2009

Captains blog day 2

Rapport från landslagslägret 7-8 mars:

Som vanligt var det snö i Norrköping och bolltältet iskallt, men stämningen i truppen var på topp. Tjejerna samlades på fredagskvällen och hade lite mys och snack inför helgen. Madde L och jag framförde en bejublad variant av Främling. Som tur var filmade ingen...
Fystester som vanligt på lördagsmorgonen. Inte en speciellt populär programpunkt, men det visade sig att tjejerna har jobbat stenhårt i vinter och standarden har höjts mer än jag vågat hoppas på. Min egen insats var ok med en hyggligt bra tid på sprinten och 9.10 på beeptestet, men jag ville egentligen mycket mer. I maj ska jag vara över 10.5 igen.
Resten av lördagsträningarna gick mycket ut på försvar och på att spela vår gameplan. Jag vågade smälla på ordentligt i tacklingarna för första gången sedan nyckelbenet gick av i höstas – kändes otroligt skönt. Nu kan jag lägga även den skadan till handlingarna.
På lördagskvällen var det dags för Melodifestival i Norrköping. Vår egen variant var nog ett strå vassare än den i Himmelstalundshallen. Med grymma outfits, smart text och mycket fjäsk till juryn vann till slut sången ”Hon är min” (skriven av Lotta Pling Westin).
På söndagen var det allvar igen. Separat back- och forwardsträning på morgonen. Vi backar tränade counter-attacking och såg mycket skarpa ut (kicka om ni vågar, Italien!). Forwards gjorde vad forwards gör.. Sedan blev det spel resten av dagen. Gameplanen börjar formas och det känns riktigt kul.
Helgen avslutades med att truppen till påsk-touren togs ut. Flera av tjejerna var naturligtvis oerhört besvikna att inte komma med, men det positiva är att konkurrensen iår är stenhård på många positioner vilket bådar gott för VM-kval.
Tack alla ledare och tjejer för en rolig och givande träningshelg. Ännu ett steg i rätt riktning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar