onsdag 25 mars 2009

Hej på er!

Go´kväll Allihopa!

Nu hoppar jag också in här.. för att skriva om allt mellan himmel å jord, dvs rugby-inkast och den goa leran på våra vinterbleka ben. Hihi.
Nu kom den där underbara längtan tillbaka.. rugbylängtan.
Å jag vill spela lite nu, direkt.. attsingen att man ska behöva hålla sig till imorgon kväll. Men den som väntar..., som ni alla vet. Rugby är verkligen det bästa jag vet!
Imorgon blir det härlig rugby, precis som varje tisdag och torsdag kväll för mig å LugiLionesses. Hahaa, det finns fler mål i min värld, ett H-format på andra sidan Nordsjön till exempel..
Vet ni vad, om femton dagar bär det av för oss till England och lite fler blåmärken. Det ser jag fram emot, tjohooo vad kuligt det ska bli. Nedräkningen har startat.
Och en dag som denna får man väl inte missa att skriva att det är nio månader till Juldagen om det är nån som händelsevis längtar dit.
Dagens roliga historia:
Det är inte alltid så lätt för en farfar att prata på ett barns vis.. men i slutändan var alla nöjda å jag fick mig ett litet fniss.. så allt gott! Det var så här idag, när en av våra fyraåringar skulle bli hämtad på dagis av sin farfar.. Flickan sprang jublande glad mot sin farfar å sa -"Vet du vad det är för dag idag?"
Farfarn svarade: -"Jag det är Våffeldagen! Och den dagen när Jesus tillverkades... jag menar hee det kom en ängel!"
Hehehee..! Flickan som hade magen full av goa våfflor med sylt och grädde var nöjd redan efter halva svaret å hörde nog inte så noga på, på resten.. hon frågade inte mer i alla fall.
Så kan det gå.. och nu börjar min mage kurra efter kvällsmat. Kom nyligen hem från dagens pilates och gymträning.. så nu får jag se vad kylskåpet har att erbjuda!
Ta hand om er å ha det toppenfint!
VårKram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar