fredag 13 mars 2009

Ygge in the house


Nu tar jag min oskuld på den här bloggen! Det här är något helt nytt för mig så vi får se hur det går:) Jag heter Elisabeth Ygge (alla kallar mig för Ygge) och är inne på min sjätte rugbysäsong nu för Stockholm Exiles RFC. Det här blir även mitt tredje år med landslaget och det är något helt otroligt motiverande att träna just nu då man vet att det vi presterar i EM inför hemmapublik kan ge oss en plats i VM 2010. Fotot jag lagt upp på mig själv är väl kanske inte det mest smickrande, men mycket väl det bäst passande... Har en förmåga att blöda näsblod i stort sett varje match, så det har blivit en del av min image så att säga:)
Just nu är vi inne i en period då det är stenhård anaerob träning som gäller, något man kanske inte direkt ser fram emot när man är på väg ut i blåst och snö, men något som måste göras. Theo, vår träningsnörd och sjukgymnast i landslaget, har stenhård koll på oss genom att vi laddar upp varenda träningspass vi utför (och har utfört under hela vintern) på en så kallad träningsdagbok på internet. Där kan han följa hur vi tränar, men vi kan även följa varandras träning och sporras av den. Jag har precis kommit in från ett träningpass ute i halkan och då är det alltid lika skönt att ladda upp minutrarna i träningsdagboken.. Så nu är det dags för mig att säga hej då, men jag återkommer snart igen, det kan jag lova:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar