tisdag 28 april 2009

Captains blog - Avskyr att förlora!

Alla i landslagstruppen är mer eller mindre dåliga förlorare. Annars tar man sig inte till toppen av sin sport. Tyvärr har jag alltid tillhört den värre kategorin av dessa. Visst hade vi många sjuka och borta i helgen och visst gjorde vi många byten fram och tillbaka för att alla skulle få spela, men förluster är ändå förluster. Min svaghet som kapten i dessa lägen är att jag ibland blir så himla deppig efter en förlust att jag har svårt att peppa dom runt omkring mig. Men mellan lördagen och söndagen lyckades vi ändå få tillbaka fokus efter att ha tänkt igenom våra målsättningar. Vi hittade spelglädjen och viljan, och spelmässigt var nog matchen i söndags en av de bättre vi spelat på länge. Vi pressade i Hollands planhalva större delen av matchen och var t o m över försökslinjen (held up), men timingen i de sista passningarna satt tyvärr inte och jag missade två straffsparkar så resultatet kunde mycket väl varit annorlunda.
Apropå dåliga förlorare i laget visar det sig framförallt då vi hittar på roliga lekar utanför rugbyn när vi är iväg på resor. Förra EM hade vi t ex en turnering i sten-sax-påse där vissa vägrade acceptera förluster, och i kula där det blev ett himla ståhej om regler och orättvisa förhållanden! Undrar vad vi kan hitta på för roligt iår? En sak är iallafall säker, en liten blond center från västra Sverige kommer aldrig bli nöjd om inte hon står som vinnare...

2 kommentarer:

  1. Känns som liten blond center passar in på mig, jag vet ju att vi kan de är så himla frustrerande att förlora då, vi är så himla bra lag och utvecklats så mycket. Aa, nu får man väl lägga de bakom sig och fokusera vidare. /ninni

    SvaraRadera
  2. A smooth sea never made a skilled mariner, or every captain is a Good captain in calm waters.

    we believe in you captain..

    SvaraRadera