fredag 24 april 2009

Mål


Det var länge sen det var höst (längre sen det var sommar å rosa 10´s förståss).. men då sattes det upp mål. Riktigt höga mål, vill jag tillägga! Nu är frågan hur det har gått.. jag tänkte kika lite på om jag nått dit!

Styrketester.

Power Clean: mål 65kg Nja.. 52,5kg Dock en ökning på 7,5kg från 45kg vid första testerna.. det går åt rätt håll!

Knäböj : mål 110kg Verkligen inte! 65kg Det stora problemet för mig där är min kropp, jag är verkligen inte rörlig nog, men varför skylla på det. Jag gläds istället åt att jag utan problem kan göra en 8-10 på 240kg i Benpress. Så styrkan har jag ju. Har dessutom ökat från 50 - 65 i knäböjen.

Bänkpress: Mål 65kg Nära.. klarar inte tre reps men ett. 60kg blir mitt resultat. Här har jag också gått åt rätt håll.. började 10kg lättare.

Bleeptest: Mål 10:4 ..sist fick jag 9:5, men det var några månader sen å tröttheten då satt bara i psyket.. Tror jag är himla nära målet till dags datum. Kan tillägga att jag ökat var gång vi testat så det går (fortsatt) framåt..

Sprint 10m: Mål 2.0s Katjiing - uppnått!

Sprint 30m: Mål 4.75s Katjiiing - uppnått här med!


Tur man nått upp till något av målen iaf.. och även om det inte ser så grönt ut som jag hade önskat så vet jag iaf att jag blivit mycket starkare och fått bättre kondition. Ett härligt bevis på härlig träning! Hade vi testats i mindre komplexa övningar kanske det hade gått bättre för mig.. men det är ju sån jag är.. Att öka i muskelstyrka, volym och kondition tar tid. Men inte i jämförelse med att få en "Kerstin" en gnutta mer koordinerad eller smidig!

Tror det kallas tålamod, det där jag borde köpa på burk.. någon som vet var?..

Skyller inte på någonting.. även om det kanske låter så. Så istället för att störa mig mer på att jag har så svårt att komma in i tekniker kan jag glädjas åt att jag älskar att träna! Det är underbart.. varenda dag.. ett kik i den nu mer än halvårs långa träningsplaneringen på morgonen ..och den(varenda) dag är räddad!

Nu ska jag drömma söta rugby-drömmar, för imorgon bär det av till Norrköping! Där ska jag bevisa att jag ska spela EM/VM-kval.. Tjollahopp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar