lördag 18 april 2009

Påsktour och inställd träningsmatch

Som ni redan fått läsa av de andra bloggarna så var vår påsktour galet rolig!
Det bästa med resan är att jag känner att vi är ett lag nu, vi har likom vandrat från att i november vara en grupp människor som spelade rugby tillsammans till att nu vara ett lag där man verkligen vill jobba för varandra. Det är en härlig känsla.
Mitt starkaste minne från påskhelgen i England var när vår lagkapten Ullis hade sitt pepptalk med oss innan matchen mot Wales Select. Vi stod samlade i en ring och man var sådär härligt nervös som man är innan en match, då tittar hon oss i ögonen med en enorm glöd och säger något i stil med: "Jag vill ha med mig dem som är villiga att jobba och kämpa för det här laget till EM i Sverige, vill ni med mig dit? Nu jäklar, vilja och glöd tjejer."
Ullis är en bra lagkapten, hon har förmågan att locka fram en spciell vilja och känsla hos mig. Det känns tryggt att ha henne med på planen och jag upplever det som att vi som lag har ett stort förtroende för henne.

Insparken för de nya spelarna i truppen var riktigt rolig, de fick gå klädda som påskkärringar under touren. Sedan fick de även rita påskkort och dela ut och uppträda med en sång inför oss andra. Självklart filmades detta och då jag fått hjälp med att lägga upp den här på bloggen så kommer det, tro mig. Det är riktigt bra underhållning!

Idag var det tänkt att mitt lag Troján skulle spelat en träningsmatch mot Atilla/Södertälje, tyvärr blev den inställd så nu längtar jag istället till nästa helg då vi gästas av det Holländska landslaget på min hemmaplan Norrköping. Det känns riktigt speciellt, att få spela i gul-blå tröja i min hemstad.
Annars så fortsätter vardagen fylld med träning och skolarbeten, dock är det lite roligare nu när rugbyträningarna är ute på gräs och man har sådana där härliga vårkänslor som får en att orka så mycket mer än vad man gjorde i februari då allt kändes ganska grått och tråkigt.
/Madelen

1 kommentar:

  1. Härligt Madde!
    Hihi.. längtar också tills påskgummesången kommer upp här!
    kör hårt.

    SvaraRadera