fredag 17 april 2009

Laddad för Premiären!

Kom precis innanför dörren!
Klockan är visserligen tio i tolv.. men det kunde inte hjälpas. Imorgon är det ju dags för säsongspremiär. Som jag läängtar!.. Har taggat igång hela dagen med mycket mat, vatten och härliga tankar. Medans TVn med filmen "Million dollar baby" stod på lite i bakgrunden letade jag fram dobbskor, tandskydd.. grejer jag behöver imorgon. Var inte så svårt.. träningskläder har en benägenhet att vara i ständig rulliangs. När grjerna var framtagna studsade jag i joggingbyxor å träningströja. Stände Tvn.. såg inte många minuter men hjärnan lystade ändå till fight. Tog bollen under armen å joggingskorna på. Joggade bort till närmsta lekplats. Där finns en fotbollsplan jag sprungit runt på många gånger förr, gjorde jag för all del idag också.. Blev några finfina up´n´under-kickar. Men.. framförallt blev det riktigt många grymma inkast. Det är så härligt när det funkar.. Hittade en perfekt klätterställning, förlåt jag menar Inkastställning!
Tanken med mojängen är att man ska klättra upp i liksom en stege sedan gå armgång en 5m å ner i en stege på andra sidan. Översta hålet i "stegen" var precis lagom litet å i bra höjd..
gjutet - man tackar! Hålet var rektangulärt, nästan 200% av bollens bredd och ca150% av bollens höjd.
Började med att kasta 10bollar genom hålet. Tog ett snabbt varv längs lekplatsens hinderbana. Dags att sätta 10bollar till. Behövdes visserligen ca 30kast per omgång, men alla kast utom tre träffade iaf insidan av rektangulären innan de studsade ut. Nöjd! Det känndes bra!
Därefter backade jag så jag stod 10m ifrån och försökte lobba bollen på ribban, svårt i mörkret.. får testa när man ser hela bollens bana. Blev ändå en del lyckade kast. Efter lite spring å kickande på planen. Gjorde jag ett sista kast "on the money", jag lovar. Den träffade precis där jag ville på den smala stolpen.. och man ska ju sluta på topp!..
Joggade hemåt å stretchade ut min vanliga stelhet. Ska inte finnas något att skylla på imorgon.
Nu så ska jag drömma söta rugbydrömmar. Imorgon blir det verkliget hoppas jag!
LugiKärlek och Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar