onsdag 1 april 2009

Saknaden av träningsvärk

På grund av födelsedagar och jobb för klubben och lite annat smått och gott har jag haft tre vilodagar i rad den senaste veckan. TRE vilodagar!! En vilodag i veckan är den vanliga dosen min kropp får, så under de här dagarna kändes min kropp alldeles konstig. Pigg men växelvis väldigt trött och satans trött och seg i huvudet. Jag som alltid går runt med lite träningsvärk eller känningar av det senaste träningspasset i någon del av kroppen kände nu inget alls och jag började känna mig väldigt ur-form (trots att jag vet att man inte tappar formen på tre dagar...). Kroppen längtade, bad mig, snälla bara ett litet träningspass. Men jag kunde verkligen inte, hade inte tid. Så idag körde jag ett rejält träningspass på gymmet och kroppen svarade direkt. Svetten rann och musklerna fick verkligen jobba och sen steg jag ut ur gymmet pigg och glad. Ikväll är det också rugbyträning på Årsta i en och en halvtimme. Längtar på något sätt tills imorgon, hoppas hoppas jag har lite träningsvärk..

1 kommentar:

  1. Stackars dig Ygge! Förstår att det kändes hemskt.. håller tummarna för lite träningsverk. Efter så lång väntan är du väl värd det, tihii!
    KramKram

    SvaraRadera