fredag 3 april 2009

Underbara vårsol!


Jajjemen, idag skänkte vårsolen mig sina härligaste strålar.

Det har varit helt fantastiskt ljust, varmt och härligt. Sprang intervaller/sprinter på Hedens idrottsplats i linne idag och svettades... det ni. Sommaren har kommit till Helsingblåshål.
För mindre än en vecka sen hade jag dubbla underställ på rugbyträningarna och huttrade ändå.. Från vinter till sommar i en klockomställning?.. Javisst!

Sprinterna:
Idag blev det 3 set med 6 x 60m sprint och promenad tillbaka ca 60sek innan det var dax för nästa sprint. Efter vart set gick och stretchade jag lite i ca 3min. Gick bra, är väl för att Wissman sprungit in de där banorna.. kanske. De känndes snabba i alla fall. Var helt sjukt kul, äntligen sprint-träning. Som jag längtat.. träna är alltid kuligt men höstens distans kan jag väl inte påstå var någon favorit. Mina ben har vill bara sprinta och det ska jag göra nu, så se upp.. haha.

Det är inte bara jag som fått extra spring i benen. Våra tusenskönebarn yr runt som ysta vårvindar. Skrattar som vinden och ler ikapp med solen. Vilket härligt jobb man har!
Den underbara vårsolen har väckt alla vackra vårblommor i denna stad, det är så fint överallt och alla barn har leende vitsippor, skilla, tussilago och vårlök i sina händer..
Precis som jag, tihi!
Kan inte låta bli för det är ju så vårigt och glädjefyllt.
Plockade själv en bukett vitsippor när jag var ute och sprang i Jordbodalen för ett par dagar sen.
De stod där i backen, precis som de gjort de senaste tjugoåren.. Tror jag plockat en vårbukett varje år när jag sprungit runt (och lekt och tränat) där bland backarna och sett vårens vita guld..
Det går ju inte att låta bli.

Kramar med Vårsol och vitsippor till er alla!
//Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar